zdjęcie: Pinterest |
Już od
jakiegoś czasu zbierałam się do napisania tego postu. Moje prywatne obserwacje
i doświadczenia (także zza drugiej strony barykady) mnie do tego zmobilizowały.
Chodzi o to, jak to jest być klientem…
Jestem
konsumentem bardzo aktywnym. Niestety dla mojego portfela. W związku z tym
doświadczeń w tej kwestii mam bez liku. Ale kto nie ma – zapytacie? Owszem.
Zatem chciałabym trochę podrążyć ten temat.
Pamiętacie mój
post o zakupie czółenek Ryłko? Wspomniałam tam, że w jednym ze sklepów obsługa
była mało zainteresowana moją osobą. Niech żałują, mogłam tam wydać trochę
pieniędzy. Ile razy zdarzyły Wam się takie sytuacje, że weszliście do sklepu, a
pracownicy byli bardziej zainteresowani dyskusjami między sobą, niż Wami? No
właśnie. Jak wówczas reagujecie? Grzecznie prosicie o zainteresowanie, czy
głośno komentujecie olewczy stosunek ekspedientów? Ja jestem z tych ekspresywnych.
Potrafię podziękować za pomoc, potrafię również zostawić wybrane rzeczy na
ladzie, gdy pracownicy nie kwapią się do kasy.
źródło: http://emarketing.krawczykowski.net.pl |
Postanowiłam
zatem, że zrobię sobie mały rekonesans punktów, w jakich obsługa zasługuje na
wysoką notę i sympatię konsumenta oraz takich, które należy traktować „vice
versa” – czyli jak Kuba Bogu…
To jak? Zaczynamy! Od dziś zaczynam zabawę w samozwańczego Tajemniczego Klienta. Mam już na muszce pewne
miejsce, ale o tym w kolejnym poście.
Zapraszam do polubienia: FACEBOOK
Pomóżcie mi stworzyć listę punktów z dobrą i złą obsługą.
Wasze głosy - nasze zdanie!
Pokażcie, że nie jestem sama.
Chętnie będę się dzieliła swoimi spostrzeżeniami...bo najbardziej nie lubię, gdy wchodząc do sklepu czuję się jak intruz...
OdpowiedzUsuńMam podobne odczucia. Rewolucji pewnie nie wywołamy, ale może chociaż zwrócimy uwagę na konkretny problem. Wszak konkurencja na rynku wymusza jak najwyższe standardy.
UsuńJa jestem bardzo często klientem i muszę przyznać, że uwielbiam po prostu robić zakupy przez internet. Nawet rozważam otwarcie własnego sklepu online. Jak już czytałem na stronie https://www.sendit.pl/blog/jak-zachecic-klienta-do-zakupow-w-twoim-sklepie-internetowym to dość ważnym jest to, aby wiedzieć jak zachęcić klienta do zakupów w naszym sklepie.
OdpowiedzUsuń